Az adatok tájékoztató jellegűek. A pontos információkért fordulj a pitbikemx.com kapcsolattartójához.
D (Napi) licenc mely a helyszínen váltható 4650.- ez az összeg tartalmazza a kötelező biztosítási díjakat is
A napi licenc-hez érvényes jogosítvány bemutatásával igazolható az orvosi alkalmasság.
Február 17-én került sor a MAMS székházában tartott pitbike megbeszélésre. A versenyek szervezői mellett, szép számban vettek részt a versenyzők, érdeklődők. Körülbelül 35 fő.
A teljesség igénye nélkül megróbálom pontokba szedve ismertetni a hallott információkat.
Az idei évben a Motocross szakág égisze alatt működhet a pitbike, későbbiekben saját szakággá alakulhat megfelelő érdeklődés és képviselet függvényében.
1. 2011-ben a legtöbb pitbike verseny betétfutamként fog szerepelni, Motokrossz OB. ill QUAD versenyekhez kapcsolódva.
2. A MAMS-hoz egyetlen, minden pitbike versenyre kötelezően alkalmazandó szabályzat kerül leadásra, melyet a megválaszott pitbike bizottság készít el. Az alapokat ismertette Péter, melyen finomításokat szavaztak meg a résztvevők. Lesznek változások az elmúlt évekhez képest (pontrendszer átalakítása , kategóriák, óvás is belekerül kötelező elemként...) A MAMS által elfogadott szabályzat, a pitbike sporttal foglalkozó honlapokon hamarosan megjelenésre kerül.
3. Minden versenyző köteles licenc-et váltani és biztosítást kötni. Ehhez be kell lépni egy tetszőlegesen válaszott sportegyesületbe. A Székesfehérvári Mx Egyesület és a Team Pitbike.hu Sport Egyesület várja a jelentkezőket. Az egyesületi tagsági díj 6000 Ft/év. A licenc kiváltásához (melyet a sportegyesület intéz) előzetes sportorvosi vizsgálat szükséges. Ennek feltételei és költségei változóak. Ami biztosan kell: laborvizsgálat, EKG melyeket ha a sportorvos helyben végez el térítéskötelesek, de ha a körzeti orvos által kiállított beutaló alapján, a helyileg illetékes egészségügyi központban végeznek el, abban az esetben ingyenes. Ezen felül kérhetnek Fül- orr-gégészeti, orthopédiai , neurológiai, szemészeti vizsgálatot is. A sportorvos ha nem magánorvosként, hanem OEP-pel szerződött orvosként, a körzetébe tartozó páciensnek ad igazolást, szintén térítésmentes. Erről érdemes előre tájékozódni.
A licenc kiváltásának menete:
1. Motocross licencigénylő lap letöltése és kitöltése (ezt a sportorvossal le kell pecsételteni)
2. sportorvosi igazolás beszerzése (előzetes kérdőív letöltése)
4. igazolványkép készíttetése (2db)
3. belépés egyesületbe
Akinek az elmúlt évben nem volt licenc-e, abban az esetben nincs leadási határidő. A lényeg, hogy versenyzés megkezdése előtt intézze, ez történhet év közben is.
4. 2011 évben az alábbi kategóriákban lehet majd nevezni:
1. Junior (aki a verseny évében még nem tölti be a 16. életévét )
2. Sport 140 (korhatármegkötés nélkül, max 140 ccm, Kerékméret maximum elöl 14" hátul 12" )
3. Mini 10" (Kerékméret elöl 12” hátul 10”. max 185 ccm-ig, korhatár megkötés nincs)
4. Midsize 12" (Korhatár megkötés nincs, maximum 185ccm, elöl 14”, hátul 12”-es kerékméret)
5. Senior (35. életévét betöltött, 185ccm-ig, )
5. A nevezési díj maximalizálva : 8000Ft/ verseny
6. Szigorodik a versenynapon a nevezési határidők betartatása, erre ugyanis a versenybírók érzékenyek. Ezért mindenki legyen tudatában, hogy késés esetén nem fog tudni nevezni
7. Amennyiben a pitbike versenyek betétfutamként kerülnek megrendezésre abban az esetben, ha a fő rendezvényben időcsúszás következik be (baleset stb.) akkor a szabályok szerint a betétfutam eltörlésre kerülhet.
8. A motorokat a gépátvételen tüzetesebben átnézik, ezért erre is ügyeljen mindenki ( pl.: alaphelyzetbe magától visszálló gázkar, sértetelen, kormányon nem túlnyúló kuplung és fékkar, stb..)
9. Környezetvédelmi szabályok betartása (pl. motor alá kötelező ponyva, geotextília)
10. Mivel a versenyek motocross pályák lerövidített szakaszán kerülnek majd megrendezésre, így egy kis "visszaesés" lesz az eddig megszokott, technikás, kifejezetten pitbike számára kialakított pályákon rendezett versenyélményhez képest , de ezt hivatott ellensúlyozni a sok pozitívum ami az elmúlt években kevésbé volt biztosított: nézőközönség, biztonság (mentő), kényelem (depo, tisztálkodási lehetőségek), szakértő versenyértékelés stb...
11. Jó hír: Monoron kialakításra kerül egy új pitbike pálya. A szervező (0620 3375338 Gyuri) várja az edzeni vágyó motorosokat. A honlap hamarosan elérhető Pitbike Monor néven.
ui.:A Pitbike versenysorozatokkal kapcsolatos egyéb kérdéseitekre az alábbi elérhetőségeken kaphattok választ: Matern Balázs, Molnár Péter.
Szívesen veszem, ha a az alább található boríték melletti megjegyzés szövegre kattintva az esetlegesen kimaradt, fontosnak ítélt információkat, észrevételeiteket beírnátok. Egyelőre ennyi...
üdv: Viki :)
folyt. köv.
A napi licenc-hez érvényes jogosítvány bemutatásával igazolható az orvosi alkalmasság.
Február 17-én került sor a MAMS székházában tartott pitbike megbeszélésre. A versenyek szervezői mellett, szép számban vettek részt a versenyzők, érdeklődők. Körülbelül 35 fő.
A teljesség igénye nélkül megróbálom pontokba szedve ismertetni a hallott információkat.
Az idei évben a Motocross szakág égisze alatt működhet a pitbike, későbbiekben saját szakággá alakulhat megfelelő érdeklődés és képviselet függvényében.
1. 2011-ben a legtöbb pitbike verseny betétfutamként fog szerepelni, Motokrossz OB. ill QUAD versenyekhez kapcsolódva.
2. A MAMS-hoz egyetlen, minden pitbike versenyre kötelezően alkalmazandó szabályzat kerül leadásra, melyet a megválaszott pitbike bizottság készít el. Az alapokat ismertette Péter, melyen finomításokat szavaztak meg a résztvevők. Lesznek változások az elmúlt évekhez képest (pontrendszer átalakítása , kategóriák, óvás is belekerül kötelező elemként...) A MAMS által elfogadott szabályzat, a pitbike sporttal foglalkozó honlapokon hamarosan megjelenésre kerül.
3. Minden versenyző köteles licenc-et váltani és biztosítást kötni. Ehhez be kell lépni egy tetszőlegesen válaszott sportegyesületbe. A Székesfehérvári Mx Egyesület és a Team Pitbike.hu Sport Egyesület várja a jelentkezőket. Az egyesületi tagsági díj 6000 Ft/év. A licenc kiváltásához (melyet a sportegyesület intéz) előzetes sportorvosi vizsgálat szükséges. Ennek feltételei és költségei változóak. Ami biztosan kell: laborvizsgálat, EKG melyeket ha a sportorvos helyben végez el térítéskötelesek, de ha a körzeti orvos által kiállított beutaló alapján, a helyileg illetékes egészségügyi központban végeznek el, abban az esetben ingyenes. Ezen felül kérhetnek Fül- orr-gégészeti, orthopédiai , neurológiai, szemészeti vizsgálatot is. A sportorvos ha nem magánorvosként, hanem OEP-pel szerződött orvosként, a körzetébe tartozó páciensnek ad igazolást, szintén térítésmentes. Erről érdemes előre tájékozódni.
A licenc kiváltásának menete:
1. Motocross licencigénylő lap letöltése és kitöltése (ezt a sportorvossal le kell pecsételteni)
2. sportorvosi igazolás beszerzése (előzetes kérdőív letöltése)
4. igazolványkép készíttetése (2db)
3. belépés egyesületbe
Akinek az elmúlt évben nem volt licenc-e, abban az esetben nincs leadási határidő. A lényeg, hogy versenyzés megkezdése előtt intézze, ez történhet év közben is.
4. 2011 évben az alábbi kategóriákban lehet majd nevezni:
1. Junior (aki a verseny évében még nem tölti be a 16. életévét )
2. Sport 140 (korhatármegkötés nélkül, max 140 ccm, Kerékméret maximum elöl 14" hátul 12" )
3. Mini 10" (Kerékméret elöl 12” hátul 10”. max 185 ccm-ig, korhatár megkötés nincs)
4. Midsize 12" (Korhatár megkötés nincs, maximum 185ccm, elöl 14”, hátul 12”-es kerékméret)
5. Senior (35. életévét betöltött, 185ccm-ig, )
5. A nevezési díj maximalizálva : 8000Ft/ verseny
6. Szigorodik a versenynapon a nevezési határidők betartatása, erre ugyanis a versenybírók érzékenyek. Ezért mindenki legyen tudatában, hogy késés esetén nem fog tudni nevezni
7. Amennyiben a pitbike versenyek betétfutamként kerülnek megrendezésre abban az esetben, ha a fő rendezvényben időcsúszás következik be (baleset stb.) akkor a szabályok szerint a betétfutam eltörlésre kerülhet.
8. A motorokat a gépátvételen tüzetesebben átnézik, ezért erre is ügyeljen mindenki ( pl.: alaphelyzetbe magától visszálló gázkar, sértetelen, kormányon nem túlnyúló kuplung és fékkar, stb..)
9. Környezetvédelmi szabályok betartása (pl. motor alá kötelező ponyva, geotextília)
10. Mivel a versenyek motocross pályák lerövidített szakaszán kerülnek majd megrendezésre, így egy kis "visszaesés" lesz az eddig megszokott, technikás, kifejezetten pitbike számára kialakított pályákon rendezett versenyélményhez képest , de ezt hivatott ellensúlyozni a sok pozitívum ami az elmúlt években kevésbé volt biztosított: nézőközönség, biztonság (mentő), kényelem (depo, tisztálkodási lehetőségek), szakértő versenyértékelés stb...
11. Jó hír: Monoron kialakításra kerül egy új pitbike pálya. A szervező (0620 3375338 Gyuri) várja az edzeni vágyó motorosokat. A honlap hamarosan elérhető Pitbike Monor néven.
12. Kérdés, hogy a napi licenc-szel nevezők kapnak-e kupasorozatba számító pontot, vagy csak a napi értékelésben veszik figyelembe az eredményüket.
ui.:A Pitbike versenysorozatokkal kapcsolatos egyéb kérdéseitekre az alábbi elérhetőségeken kaphattok választ: Matern Balázs, Molnár Péter.
Szívesen veszem, ha a az alább található boríték melletti megjegyzés szövegre kattintva az esetlegesen kimaradt, fontosnak ítélt információkat, észrevételeiteket beírnátok. Egyelőre ennyi...
üdv: Viki :)
folyt. köv.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése