"Őszintén Rákos Róberttel a motocrossról
Az Smxhugary.hu főszerkesztője: Szabó Adri,
a Magyar Motorsport Szövetség év elején megválasztott Motocross
Szakágvezetőjét, Rákos Róbertet kérdezte a motocross világáról és az
ehhez kapcsolható sportszakmai témákról.
Rákos Róbert - MAMS Motocross Szakágvezető
Megválasztásod
ugye 4 évre szól, milyen terveid vannak erre az időszakra, milyen
mérföldköveket szeretnél lefektetni ebben az időintervallumban?
Igen, 4 évre választottak meg az egyesületek, akiknek szeretném megköszönni a bizalmat! Az idei évet már egy lefektetett alapkiírással és versenynaptárral vettem át, ezen sajnos változtatni és azt átalakítani nem lehet. Az idei fő cél egy előkészület és információgyűjtés a 2014-es változásokhoz és a jövő évi motocross teljes átreformálásához. Ha a terveim valóra vállnak, akkor megpróbálom a versenyzők és a rendezők igényeinek megfelelően átalakítani az egész magyar motocrosst.
Igen, 4 évre választottak meg az egyesületek, akiknek szeretném megköszönni a bizalmat! Az idei évet már egy lefektetett alapkiírással és versenynaptárral vettem át, ezen sajnos változtatni és azt átalakítani nem lehet. Az idei fő cél egy előkészület és információgyűjtés a 2014-es változásokhoz és a jövő évi motocross teljes átreformálásához. Ha a terveim valóra vállnak, akkor megpróbálom a versenyzők és a rendezők igényeinek megfelelően átalakítani az egész magyar motocrosst.
Miben változott az életed, vagy a versenyzőkkel való viszonyod a titulus birtoklásával?
Az elmúlt pár évben mióta a Nyugat-Kupát rendezem nagyon sok emberrel megismerkedtem. Sokat tanultam tőlük és sok olyan segítséget kaptam, ami miatt itt tart a kupasorozat ahol most. Jómagam is versenyzek, így a személyes kontakt az a pályán kívül és a pályán is megvan. Amikor versenybíró vagyok, akkor is próbálok olyan döntéseket hozni, ami megfelelően szigorú és következetes de mégis sportbaráti. Egyszóval részemről semmi nem változott.
Az elmúlt pár évben mióta a Nyugat-Kupát rendezem nagyon sok emberrel megismerkedtem. Sokat tanultam tőlük és sok olyan segítséget kaptam, ami miatt itt tart a kupasorozat ahol most. Jómagam is versenyzek, így a személyes kontakt az a pályán kívül és a pályán is megvan. Amikor versenybíró vagyok, akkor is próbálok olyan döntéseket hozni, ami megfelelően szigorú és következetes de mégis sportbaráti. Egyszóval részemről semmi nem változott.
Mennyi időt tudsz Te személyesen versenyzésre fordítani így, hogy a teendőid gyarapodtak?
Sajnos az SMX óta nem versenyeztem, edzek valamennyit, de az idei év az biztos, hogy inkább a szakmai oldal dolgaira megy rá. Szinte minden versenyen ott vagyok, mint szakágvezető, beszélgetek a csapatokkal, versenyzőkkel.
Sajnos az SMX óta nem versenyeztem, edzek valamennyit, de az idei év az biztos, hogy inkább a szakmai oldal dolgaira megy rá. Szinte minden versenyen ott vagyok, mint szakágvezető, beszélgetek a csapatokkal, versenyzőkkel.
Rákos Róbert a Junior Motocross Team Hungary sajtótájékoztatóján
Évek
óta a "lejtőn a magyar sport" szintű szalagcímek futnak több forumon.
Te ezt hogyan látod a motocrossra vetítve, valóban ilyen szörnyű a
magyar valóság? Mit tehetnek a motorsport szerelmesei annak érdekében,
hogy kiszakadjon a motocross a nincs szponzor-nincs versenyző-nincs
verseny-nincs néző ördögi körből?
Az, hogy lejtőn a magyar motorsport, az nem kifejezés, szerintem inkább a gödör legalján van. Minden szakágban nagyok a bajok, így a crossban is. Főként az élsport az, ami nagyon foghíjas. Sajnos a gazdasági válság a támogatók kivonulásával megtizedelte a versenyzőként. Gondoljunk csak vissza, hány élsport versenyző akasztotta szegre a sisakját az elmúlt 3 évben?! Mindenki dolgozik és kevés ideje, energiája van az edzésekre, valamint nincs pénz alkatrészre és motorokra. Fontos lenne megbecsülni és tisztelni az olyan csapatvezetőket, mint Horváth Lajos, Fehér Géza, Kuba Richárd, Bódis Józsi akik szinte minden pénzüket szabadidejüket beleáldozzák ebbe a sportba. Ha ők nem lesznek, akkor aztán tényleg felejtős lesz az élsport szó használata. Itt emelném ki azt a fogalmat, hogy amatőr, ők szép számmal vannak és motorozgatnak, eljárnak versenyekre. Őket is szeretném bevonni a versenyek világába, hiszen rengeteg nagyon ügyes és jó képességű motoros van köztük. Egyvalamit azért nem szabad elfelejteni, évek óta a profi versenyzőkről beszélünk, de senki nem szól az amatőrökről, akikből majd akár élsportversenyző lesz. Ha őket nem támogatjuk, akkor valóban nem lesz utánpótlás.
Az, hogy lejtőn a magyar motorsport, az nem kifejezés, szerintem inkább a gödör legalján van. Minden szakágban nagyok a bajok, így a crossban is. Főként az élsport az, ami nagyon foghíjas. Sajnos a gazdasági válság a támogatók kivonulásával megtizedelte a versenyzőként. Gondoljunk csak vissza, hány élsport versenyző akasztotta szegre a sisakját az elmúlt 3 évben?! Mindenki dolgozik és kevés ideje, energiája van az edzésekre, valamint nincs pénz alkatrészre és motorokra. Fontos lenne megbecsülni és tisztelni az olyan csapatvezetőket, mint Horváth Lajos, Fehér Géza, Kuba Richárd, Bódis Józsi akik szinte minden pénzüket szabadidejüket beleáldozzák ebbe a sportba. Ha ők nem lesznek, akkor aztán tényleg felejtős lesz az élsport szó használata. Itt emelném ki azt a fogalmat, hogy amatőr, ők szép számmal vannak és motorozgatnak, eljárnak versenyekre. Őket is szeretném bevonni a versenyek világába, hiszen rengeteg nagyon ügyes és jó képességű motoros van köztük. Egyvalamit azért nem szabad elfelejteni, évek óta a profi versenyzőkről beszélünk, de senki nem szól az amatőrökről, akikből majd akár élsportversenyző lesz. Ha őket nem támogatjuk, akkor valóban nem lesz utánpótlás.
Sokan
faggattak már téged arról, hogy melyik versenyzői csoport a
legfontosabb. Én inkább azt kérdezném, hogy Te személy szerint
kategóriákra bontva minek látnád szükségét, hogyan kapjanak szerepet a
közéletben, a médiában, vagy bárhol a srácok?
A magyar motocross a média világában mindig is mostohagyerek volt. Az internetes honlapok sokat foglalkoznak ezzel a sporttal, de azt csak olyan beállítottságú ember olvassa, akit érdekel. Amíg a Nemzeti Sport, vagy más írott média oldalain nincs egy kép, vagy egy beszámoló a crossról, addig csak a foci lesz a mérvadó. Valahol nincs jól a megjelenés sem, egy versenyző neve mellé a jövőben szeretném, ha kiírná az újságíró a csapat nevét is, hiszen hogy várjunk el támogatást valakitől ha meg sem említik a nevét?! Ebben nagy problémát látok és ezt nagyon szeretném, ha a média felelősök komolyan vennék. Szerintem a Juniorokkal és az Amatőrökkel is sokkal többet kellene foglakozni a cikkekben, hiszen őket viszi a tűz előre és ez fontos lenne a motivációnak.
A magyar motocross a média világában mindig is mostohagyerek volt. Az internetes honlapok sokat foglalkoznak ezzel a sporttal, de azt csak olyan beállítottságú ember olvassa, akit érdekel. Amíg a Nemzeti Sport, vagy más írott média oldalain nincs egy kép, vagy egy beszámoló a crossról, addig csak a foci lesz a mérvadó. Valahol nincs jól a megjelenés sem, egy versenyző neve mellé a jövőben szeretném, ha kiírná az újságíró a csapat nevét is, hiszen hogy várjunk el támogatást valakitől ha meg sem említik a nevét?! Ebben nagy problémát látok és ezt nagyon szeretném, ha a média felelősök komolyan vennék. Szerintem a Juniorokkal és az Amatőrökkel is sokkal többet kellene foglakozni a cikkekben, hiszen őket viszi a tűz előre és ez fontos lenne a motivációnak.
Mit
gondolsz, mivel lehetne megfogni a közönséget és újra a pályák köré
vonzani nagyobb tömegeket, mint mondjuk az1970-es, 1980-as években?
Szerintem a közönséggel nincs is olyan nagy baj, hiszen a rendezők mindent elkövetnek, hogy a kilátogató emberek jól érezzék magukat. Színvonalas büfék, programok vannak. Az év eleji esős fiaskókon is volt több száz néző, de például Kókán 1500 szurkoló váltott jegyet. Valószínű, hogy pályafüggő is a dolog, mert valahol már alig várják a versenyt, valahol meg senkit nem is érdekel. Itt jön elő megint a reklám, ki mennyire hirdeti meg a versenyét. Nagyon hiányolom a műsorfüzeteket, ahol leírják a versenyzőket, csapatokat, esetlegesen az eredményeiket. Ez nagyon hiányzik, hiszen a nézők közt sétálva sokszor halom „te ki ez a 108-as gyerek, ez nagyon megy” e miatt is fontos lenne, hogy tudjuk a helyére rakni a gondolatokat. Sajnos az a világ soha nem jön vissza, akkoriban mindenkinek volt munkahelye, biztos fizetése, és nem volt ekkora stressz. Nagyon rossz irányba változott a világ.
Szerintem a közönséggel nincs is olyan nagy baj, hiszen a rendezők mindent elkövetnek, hogy a kilátogató emberek jól érezzék magukat. Színvonalas büfék, programok vannak. Az év eleji esős fiaskókon is volt több száz néző, de például Kókán 1500 szurkoló váltott jegyet. Valószínű, hogy pályafüggő is a dolog, mert valahol már alig várják a versenyt, valahol meg senkit nem is érdekel. Itt jön elő megint a reklám, ki mennyire hirdeti meg a versenyét. Nagyon hiányolom a műsorfüzeteket, ahol leírják a versenyzőket, csapatokat, esetlegesen az eredményeiket. Ez nagyon hiányzik, hiszen a nézők közt sétálva sokszor halom „te ki ez a 108-as gyerek, ez nagyon megy” e miatt is fontos lenne, hogy tudjuk a helyére rakni a gondolatokat. Sajnos az a világ soha nem jön vissza, akkoriban mindenkinek volt munkahelye, biztos fizetése, és nem volt ekkora stressz. Nagyon rossz irányba változott a világ.
Rákos Róbert az SMX-en versenyzőként
Nem
szeretném, ha a következő kérdésem miatt helytelen jóslatokba
bocsátkoznál, de mennyi időt ítélsz ennek a sportágnak, hogy aktív
munkával visszafordítsuk mind Ti szakértők, mind a sportolók, mind mi a
média képviselői, vagy akár a rajongók a lejtőről?
Visszafordítani szerintem nagyon nehéz lenne. Az biztos, hogy gyökeresen át kell alakítani a versenyrendszert, szinte porig kell bombázni és újra felépíteni. Nagy terveim vannak, talán meg is tudom valósítani. Pár kulisszatitkot azért elárulok. Felesleges ennyi verseny, egy OB sorozat elég. Meg kell tervezni, hogy minden kategória kapjon helyet a versenynapon I.-II.-III.osztály, a Seniorok és az MX85. Így nézne ki egy bajnoki nap. Az élsport ne menjen együtt a II. osztállyal, sok versenyző azért nem akar feljebb lépni, mert nincs kedve köröket kapni például a Bencétől vagy a Kacsától. Ha külön mennek, akkor akár a III. osztály is merészebben lépne fel a II. osztályba. A Seniorokat nem kell leírni, ők adják a magyar motocross legstabilabb létszámát. Átlagosan versenyenként mindig 25-30-an vannak. Nagyon szívesen nézik a kilátogatók még mindig Kamrás Karcsit vagy Técsyt, ezt biztosan kijelenthetem. Valószínű, hogy a következő évben a versenyek szombati napokon lesznek, hiszen az mindenkinek kellemesebb, hogy verseny után vasárnap még pihenhet egy jót. Nem beszélve arról, hogy sokan azért sem jönnek el, mert előtte este buliba voltak. Így viszont aznap este elmehetnének. Ezt nagyon sokan csapatvezetők, versenyzők kérték is, hogy gondoljam át, mert a juniorok is másnap suliba mennek, vagy a felnőttek dolgozni. Sok dolog van még a gondolataimban, amiket a jövőre nézve szeretnék megvalósítani de még nincsenek kidolgozva.
Visszafordítani szerintem nagyon nehéz lenne. Az biztos, hogy gyökeresen át kell alakítani a versenyrendszert, szinte porig kell bombázni és újra felépíteni. Nagy terveim vannak, talán meg is tudom valósítani. Pár kulisszatitkot azért elárulok. Felesleges ennyi verseny, egy OB sorozat elég. Meg kell tervezni, hogy minden kategória kapjon helyet a versenynapon I.-II.-III.osztály, a Seniorok és az MX85. Így nézne ki egy bajnoki nap. Az élsport ne menjen együtt a II. osztállyal, sok versenyző azért nem akar feljebb lépni, mert nincs kedve köröket kapni például a Bencétől vagy a Kacsától. Ha külön mennek, akkor akár a III. osztály is merészebben lépne fel a II. osztályba. A Seniorokat nem kell leírni, ők adják a magyar motocross legstabilabb létszámát. Átlagosan versenyenként mindig 25-30-an vannak. Nagyon szívesen nézik a kilátogatók még mindig Kamrás Karcsit vagy Técsyt, ezt biztosan kijelenthetem. Valószínű, hogy a következő évben a versenyek szombati napokon lesznek, hiszen az mindenkinek kellemesebb, hogy verseny után vasárnap még pihenhet egy jót. Nem beszélve arról, hogy sokan azért sem jönnek el, mert előtte este buliba voltak. Így viszont aznap este elmehetnének. Ezt nagyon sokan csapatvezetők, versenyzők kérték is, hogy gondoljam át, mert a juniorok is másnap suliba mennek, vagy a felnőttek dolgozni. Sok dolog van még a gondolataimban, amiket a jövőre nézve szeretnék megvalósítani de még nincsenek kidolgozva.
Milyen szerinted a jó versenyző?
Ez nagyon nehéz kérdés. Szerintem az a jó versenyző, aki fizikálisan és mentálisan is teljesen felkészült. A motocross az nem csak az erő, hanem a gondolkodás sportja is. Ha valaki nagyon erős és szívós az nem biztos, hogy idegileg is bírja a nyomást fél órán keresztül. Sok minden dől el a fejben. Ha tudsz uralkodni a motoron, akkor kell, hogy uralkodj a gondolataidon is. /Stefan Everts/
Ez nagyon nehéz kérdés. Szerintem az a jó versenyző, aki fizikálisan és mentálisan is teljesen felkészült. A motocross az nem csak az erő, hanem a gondolkodás sportja is. Ha valaki nagyon erős és szívós az nem biztos, hogy idegileg is bírja a nyomást fél órán keresztül. Sok minden dől el a fejben. Ha tudsz uralkodni a motoron, akkor kell, hogy uralkodj a gondolataidon is. /Stefan Everts/
Mi
szükséges ahhoz, hogy valakinek a tehetségét hatékonyan kiműveljék
ebben a sportban és mennyire tudsz a mandátumod alatt energiát, időt
fordítani a tehetséggondozásra?
Szerencsés helyzetben vagyunk, mert sok olyan komoly versenyzőnk mint például, Borka Jani, Czúni Lacika, Id. Németh Kornél, a Salamon testvérek az ország több pontján edzőtáborokat és edző napokat tartanak. Sokat foglalkoznak az utánpótlással és az amatőrökkel is. Ez nagy terhet vesz le a szakág válláról és így elég megoldott a tehetséggondozás.
Szerencsés helyzetben vagyunk, mert sok olyan komoly versenyzőnk mint például, Borka Jani, Czúni Lacika, Id. Németh Kornél, a Salamon testvérek az ország több pontján edzőtáborokat és edző napokat tartanak. Sokat foglalkoznak az utánpótlással és az amatőrökkel is. Ez nagy terhet vesz le a szakág válláról és így elég megoldott a tehetséggondozás.
Rákos Róbert és a MAMS Elnöke, Hermann Henrik a Junior Válogatottal
Milyen esélyekkel indulnak a magyarok külföldön? Hogyan ítéled meg, van rá ráció, hogy többet lobogjon a jövőben a zászlónk?
A cseheknél már félnek tőlünk, de a németek is kapják a pofonokat elég rendesen a versenyzőinktől. Hugyecz Erik a világ több pontján futja meg a limiteket. De itt is a fő baj az, hogy nincs pénzn nagyon kevés versenyzőnk jut el a világversenyekre. Az idei évben talán egy kicsit több szereplésünk van a nemzetközi porondon, hiszen most ugye augusztus 10.-11.-én a Junior válogatottunk kint van a VB-n, a csehországi Jinínben. Egy hónap múlva szeptember 28.-án pedig az MX NATIONS, azaz a nemzetek motocrossára indítjuk a felnőtt csapatot Németországba Teuchentalba. Talán lesz folytatás. hiszen többen Szlovákiába is járnak és az EB versenyeket is látogatják motorosaink.
A cseheknél már félnek tőlünk, de a németek is kapják a pofonokat elég rendesen a versenyzőinktől. Hugyecz Erik a világ több pontján futja meg a limiteket. De itt is a fő baj az, hogy nincs pénzn nagyon kevés versenyzőnk jut el a világversenyekre. Az idei évben talán egy kicsit több szereplésünk van a nemzetközi porondon, hiszen most ugye augusztus 10.-11.-én a Junior válogatottunk kint van a VB-n, a csehországi Jinínben. Egy hónap múlva szeptember 28.-án pedig az MX NATIONS, azaz a nemzetek motocrossára indítjuk a felnőtt csapatot Németországba Teuchentalba. Talán lesz folytatás. hiszen többen Szlovákiába is járnak és az EB versenyeket is látogatják motorosaink.
Hallottam
azt is, hogy hozott anyagból nehéz dolgozni... ezt a pályákra,
eszközökre, az infrastruktúrára és a versenyek szervezési körülményeire
értették a véleménynyilvánítók. Miért maradtunk el ennyire a nyugat
mögött, hogy ma így elemezzük a helyzetet és milyen ráfordítással járna
az, ha fel szeretnénk zárkózni a crossőrült országokhoz?
A pályáknak nagy átalakításon kell átesni a jövőt nézve, amely meg is kezdődik az idei szezonban. Pl. Nagykanizsa teljesen új arculattal készül a 09.08.-ai versenyre. Minden pályának fontos lesz fejleszteni, hiszen 2014-ben egy sorozatba nem mindenki fér bele és csak azok a helyszínek kapják meg a rendezés jogát, akik szívüket, lelküket beleteszik a siker érdekében. Nagyon fontos lenne, hogy nem megdöglős pályákat, hanem technikás és biztonságos pályákat alakítsunk ki. A jövő évtől tilos lesz a pályakarbantartás, kivéve, ha balesetveszélyt hárítunk el. A kommunális helyiségek és a motormosók is fejlesztésre kerülnek. A versenyek járva írom össze ezeket a dolgokat és próbálom már a jövő évi alapokba letenni. Egyébként, mi is bután csináljuk, mert ezeket a dolgokat már a világba kitalálták, nekünk csak le kellene másolni és kész.
A pályáknak nagy átalakításon kell átesni a jövőt nézve, amely meg is kezdődik az idei szezonban. Pl. Nagykanizsa teljesen új arculattal készül a 09.08.-ai versenyre. Minden pályának fontos lesz fejleszteni, hiszen 2014-ben egy sorozatba nem mindenki fér bele és csak azok a helyszínek kapják meg a rendezés jogát, akik szívüket, lelküket beleteszik a siker érdekében. Nagyon fontos lenne, hogy nem megdöglős pályákat, hanem technikás és biztonságos pályákat alakítsunk ki. A jövő évtől tilos lesz a pályakarbantartás, kivéve, ha balesetveszélyt hárítunk el. A kommunális helyiségek és a motormosók is fejlesztésre kerülnek. A versenyek járva írom össze ezeket a dolgokat és próbálom már a jövő évi alapokba letenni. Egyébként, mi is bután csináljuk, mert ezeket a dolgokat már a világba kitalálták, nekünk csak le kellene másolni és kész.
Rákos Róbert jó kapcsolatot ápol szervezőként is a versenyzőkkel
Egy
kellemetlen kérdésre is szeretnék rátérni, hogy segítsek pontot tenni
az állandó kínos kérdések végére. Hova kerül a pénz? Miért nincs pénz?
Ki viszi el a pénzt, vagy ki nem ad bele elég pénzt? Pénz, pénz, pénz! -
e körül forog rengeteg rossz szájízű kérdés. Hogyan működik ez? Valóban
egy rendkívül szűk budget-vel dolgoztok? Miért nem támogatja ezt a
sportágat kellőképpen mondjuk az Állam?
Pénz? Fontos kérdés. Sajnos az állam elsősorban az olimpiai sportágakat támogatja. A motorsportba mindig is hatalmas összegek kellettek. Ezeket a szövetség nem minden esetben tudta támogatni így némely szakág a megszűnés határára is került. A mostani vezetés a MAMS-ban egy sikerorientált és munkamániás csapat, élen az Elnökkel. Akar, van kapcsolatrendszere és Ő maga is motorozik. Sajnos a múltat nagyon nehéz lesz rendbe tenni, de valószínű, hogy azok a dolgok, amiket meg szeretne valósítani, egy sikeres és újra éledő motorsportot tesz kilátásba. Azt, hogy ki mennyi pénzt öl bele, az mindenkire vonatkozik, hisz aki kivált egy licenszet, az már segíti a működést. Csak az a nagy kérdés mit kap ezért?! Hát, ezen dolgozunk, hogy megfelelő körülmények közt tudjon versenyezni és tisztességgel viselhesse az ország zászlaját.
Pénz? Fontos kérdés. Sajnos az állam elsősorban az olimpiai sportágakat támogatja. A motorsportba mindig is hatalmas összegek kellettek. Ezeket a szövetség nem minden esetben tudta támogatni így némely szakág a megszűnés határára is került. A mostani vezetés a MAMS-ban egy sikerorientált és munkamániás csapat, élen az Elnökkel. Akar, van kapcsolatrendszere és Ő maga is motorozik. Sajnos a múltat nagyon nehéz lesz rendbe tenni, de valószínű, hogy azok a dolgok, amiket meg szeretne valósítani, egy sikeres és újra éledő motorsportot tesz kilátásba. Azt, hogy ki mennyi pénzt öl bele, az mindenkire vonatkozik, hisz aki kivált egy licenszet, az már segíti a működést. Csak az a nagy kérdés mit kap ezért?! Hát, ezen dolgozunk, hogy megfelelő körülmények közt tudjon versenyezni és tisztességgel viselhesse az ország zászlaját.
Újabb
nagy kérdés: a szabályok. Mennyire beszélhetünk egy összeszedett
versenyzői rétegről, akik a szabályok ismeretében, felelősségteljesen
motoroznak? Ugyebár tettetek lépést annak érdekében, hogy csiszolják a
tudásukat a srácok e téren is, mit tükröznek az eredmények a tesztek
után? Ismerik a szabályokat, vannak elhagyható szabályok, vagy esetleg
kellenek újak, hogyan látod?
Igen, az idei évben újraélesztettük a minimum vizsgát a licensz váltáskor - kisebb nagyobb sikerrel. A szabályok sok esetben már elavultak és át kell őket dolgozni. Felkerestem a sportfelügyelői és sportbírói kollégiumok vezetőit, velük tárgyaljuk át mit és hogyan tudunk áttervezni. Változtak a pályák, a motorok, a versenyzők és a felszerelések is. Sok szabály még nem ismeri ezeket és ebben a tekintetben elavult. Dolgozunk rajta és a jövő év már az alapszabály, valamit az alapkiírás megváltoztatásával fog indulni. A versenyzők felé csak az lenne a kérésem, hogy ne szidják a bírót, vagy a versenyigazgatót, ő nem azért van ott, mert rosszat akar, hanem mert erre a szabályok kötelezik. Ha büntetnek azt sem hobbyból teszik, hanem mert vétett a versenyző. Fontos lenne, ha mindenki elolvasná az alapszabályokat, mert sok olyan dolog van benne, amivel csak a pályán találkozunk.
Igen, az idei évben újraélesztettük a minimum vizsgát a licensz váltáskor - kisebb nagyobb sikerrel. A szabályok sok esetben már elavultak és át kell őket dolgozni. Felkerestem a sportfelügyelői és sportbírói kollégiumok vezetőit, velük tárgyaljuk át mit és hogyan tudunk áttervezni. Változtak a pályák, a motorok, a versenyzők és a felszerelések is. Sok szabály még nem ismeri ezeket és ebben a tekintetben elavult. Dolgozunk rajta és a jövő év már az alapszabály, valamit az alapkiírás megváltoztatásával fog indulni. A versenyzők felé csak az lenne a kérésem, hogy ne szidják a bírót, vagy a versenyigazgatót, ő nem azért van ott, mert rosszat akar, hanem mert erre a szabályok kötelezik. Ha büntetnek azt sem hobbyból teszik, hanem mert vétett a versenyző. Fontos lenne, ha mindenki elolvasná az alapszabályokat, mert sok olyan dolog van benne, amivel csak a pályán találkozunk.
Köszönjük az interjút a Szakágvezető Úrnak! Sok sikert, kitartást és jó eredményeket kívánunk Neki!
Rákos Róbertől a MAMS Sajtótájékoztatóján Nagy Norbert készített képeket.
Az SMX versenyzői profilképet Bencze Zoltán Fotóművész készítette."
Az SMX versenyzői profilképet Bencze Zoltán Fotóművész készítette."
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése